maandag 19 december 2016

Een ontmoeting met een gouden randje...




Nog bijna 150 dagen en dan ziet Tas Sarah!



Afgelopen zaterdag vatten mijn moeder en ik het spontane plan op om gezellig koffie te gaan drinken in Utrecht. Binnen een half uur was ik in de stad en stond ik haar op te wachten bij de bushalte bij de bloemenmarkt op het Janskerkhof. En ja hoor, ze stapte inderdaad uit de bus en zij niet alleen, er was nog een bekende. 

Tot eind 2009 werkte ik bij Abrona Kunst, Lunch & Cadeau in Zeist. Ik werkte daar met veel plezier samen met mensen met een verstandelijke beperking in de kunstuitleen.

Gon Steenstra "Mien en Moniek" 1990 - aquarel


Een ontmoeting met een gouden randje!


De man die ook uit de bus stapte was Luc, een vriendelijke man die na een kort praatje zijn weg vervolgde maar mij nog even vlug wist te vertellen dat ik over 153 dagen 50 word!

Meteen herinnerde ik mij dat ik bij onze kennismaking in 2002 iets vergelijkbaars had ervaren. Hij vroeg toen naar mijn geboortedatum en wist mij vervolgens te vertellen dat ik op een vrijdag geboren ben! Wat is autisme toch een wonderlijk iets!

Wat een geluk als je het leven weet te vieren


Lachend en huilend van geluk zakte ik op het bankje in de bushalte. Mijn afscheid bij Abrona was toentertijd anders gegaan dan ik mij had gewenst. Deze bijzondere ontmoeting hielp mij er uiteindelijk echt een strik om te doen. Wat ben ik toch een geluksvogel dat ik zulke mooie mensen tref! 
Vervolgens togen moederlief en ik naar Carla's Conditorie om het leven te vieren met verse koffie en zalige huisgemaakte Zweedse mokka-merenguetaartjes. 

Carla's Conditorie 

Nog vijf maanden te gaan - en om precies te zijn vanaf morgen 150 dagen - en dan vier ik weer feest op vrijdag! 

1 opmerking:

  1. Mooi Tas! Zo zie je maar dat het leven loopt zoals het loopt. Uiteindelijk doe je en organiseer je nu zoveel leuke dingen en maak je ook weer mooie momenten mee. Go with the flow, het komt uiteindelijk allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen