woensdag 13 januari 2016

Magische jaren voor de boeg!



 foto: Dirk Schaap

Na de tropenjaren volgen de magische jaren


Na de tropenjaren volgen de magische jaren!
Kende je deze al?'
Ik nog niet maar ik begin er langzaamaan een beetje in te geloven!

2015 heeft mij bijna omvergeblazen.
Ik kan haast niet bevatten wat ik allemaal heb meegemaakt, wie ik allemaal heb ontmoet.
En dat allemaal doordat ik mijn nieuwsgierigheid op één heb gezet waar ooit angst overheerste.
Van stil naar luid, van klein naar groot, van dichtbij tot ver van mijn bed.
Heel veel cultuur en ook veel stil in de natuur (op IJsland, om de hoek in Nieuw Wulven en wel tien keer naar zee!) en vooral lachen, heel veel lachen!

Dierbaar moment


Een bijzonder dierbaar moment heb ik beleefd toen ik bij de vluchtelingenopvang met twee kinderen speelde zodat hun moeder rustig kleding kon uitzoeken. 
Even daarvoor had het meisje al spelende met haar poppenwagen een soort luchtaanval nagebootst.
Ik schrok ervan en realiseerde mij dat deze kinderen heel anders opgroeien dan mijn eigen schatten.
We tekenden zonnetjes, vrolijke gezichtjes, en ook weggetjes waar het jongetje met een autootje overheen reed. 
Opeens klonk zijn stem. Het was net alsof hij even alles vergeten was wat hij had meegemaakt en zong zo onbezorgd zoals alleen een kind kan zingen
Samen vergaten we even de oorlog en lieten ons warmen door de zon.

Huiskamerconcert @BijTasAanTafel 


Theater, muziek, cultuur lopen weer als een rode draad door mijn leven!
Naast natuurlijk de huiskamerconcerten @BijTasAanTafel, is er het een en ander bijgekomen: presenteren bij het cultuurprogramma van Omroep Houten, met Moepie en Toetie als dansende bardames bij Schiller Theater `Place Royale' en dan nu ook bestuurslid van de Cultuurnacht Houten (noteer: 2 april 2016)!

Ik vind het heerlijk om al het moois dat ik tegenkom te delen en de gasten een paar uurtjes te laten wegdromen.
Tijdens het 100e Pindaconcert bij Kees Wennekendonk stuitte ik op twee pareltjes...
Het is mij een grote eer dat ik mag aankondigen dat op zondag 28 februari Esther van Hees en Mateusz Pulawski een huiskamerconcert zullen verzorgen @BijTasAanTafel.
Wil je erbij zijn? Meld je even bij mij aan!

Back to the Magic Years


Begin dit jaar trad Anke Timmer op in mijn huiskamer. 
Ze verraste mij enorm toen zij mij vroeg mee te doen in haar videoclip!
Spannend natuurlijk want ik moest wel even de tekst "lipdubben".
Ja je kunt het laten... maar je kunt het ook gewoon doen en lol hebben!
Ik zei toch: lachen, veel lachen!! 
Dat ga ik ook weer doen in 2016. Doe je mee?







3 opmerkingen:

  1. Lekker sprankelend....go for it girl....echt Tas*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Natasja,
    Kan ik me nog aanmelden voor het huiskamerconcert van Esther & Mateusz? Want ik zou er heel graag bij willen zijn. Hopelijk tot gauw,

    Brian van Haaren

    BeantwoordenVerwijderen