zondag 10 augustus 2014

Zeg het met bloemen!

Zeg het met bloemen!


"Jij wil altijd overal een bloem opplakken", zei een vriendin pas tegen mij.
Het was lief bedoeld, maar ook wel met de boodschap: je bent zelf leuk genoeg - al die extra's zijn niet nodig. 
Maar ja, ik zou niet zonder kunnen en ze maken dat ik het leven leef zoals ik het graag leef: eenvoudig, vriendelijk, licht en luchtig en bewust in het nu.
En ja dat van dat bloemetje klopt wel, zelfs op mijn paraaf pronkt er een!.

Lobelia with love!


Het zijn vaak maar kleine gebaren die je dag maken: een complimentje, een kaartje, een vrolijke lach.
Gisteren heb ik een bijzonder dierbaar "Smart & Sexy" momentje beleefd. 
Gehakt en gejurkt en uiteraard met mijn lippen gestift deed ik mijn weekend groceries.



Ik wilde mijn fiets pakken toen ik bij de bloemenkraam een prachtige lobelia spotte. 
Ik merkte dat de mannen bij de kraam keken en het over mij hadden.
Vroeger had ik dan daarom de lobelia de lobelia gelaten. Nu stapte ik vrolijk op de kraam af.

"Zie je wel, ze heeft een lekker bekkie", zei de een... 

Ik lachte en gaf hem een hand en bedankte hem voor het compliment, want dat was het. We hadden een mooi gesprekje...
Hij had zuurstof bij zich en vertelde dat hij maandag geopereerd wordt aan een kwaadaardige tumor.. Wat was ik blij dat ik vandaag was gaan stralen en dat hij er van kon meegenieten. 
Met een figuurlijke diepe buiging zwaaide ik naar deze man die van het leven durft te genieten! 

Smart & Sexy


Drie jaar geleden werd ik door een vriendin opgepord om mee te gaan naar de Smart & Sexy Rokjesdag in Amsterdam. Lisa Portengen, de founder van Smart & Sexy, wil vrouwen inspireren hoe ze nog meer uit hun leven kunnen halen.`Meer liefde in de wereld door vrouwen te laten ervaren wie ze werkelijk zijn.’

Dat mannen ook Smart & Sexy kunnen zijn spreekt voor zich! We kunnen elkaar helpen het leven leuker, gezelliger en mooier te maken.
Ik vertelde de bloemenkoopman waarom ik nu weer durf te stralen. Je wordt er zelf alleen al zo vrolijk van! Hij zei dat hij juist daarom bloemen verkoopt: om de mensen op te fleuren!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten